GeoGrid w MPEC Rzeszów

GeoGrid w MPEC RzeszówFirma Globema wdrożyła aplikację GeoGrid w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej (MPEC) w Rzeszowie. Rozwiązanie zapewnia użytkownikom, którzy nie posiadają szerokiej wiedzy z zakresu obsługi systemu GIS, łatwy i szybki dostęp do danych o sieci.

Aplikacja webowa GeoGrid pozwala przede wszystkim na prezentację geometrycznego modelu infrastruktury sieciowej (sieci, węzły, komory, budynki, działki etc.) na tle Map Google. Dodatkowo aplikacja zapewnia łatwy i szybki dostęp do atrybutów alfanumerycznych obiektów sieciowych oraz dokumentacji obiektów w postaci udostępnionych załączników. Rozwiązanie zostało wzbogacone o narzędzia do wyszukiwania obiektów po atrybutach oraz mierzenia odległości między punktami. Dzięki zastosowaniu Google Maps API Premium Plan udało się stworzyć aplikację mapową atrakcyjną graficznie i wykorzystującą zasoby Map Google, takie jak mapy satelitarne czy zdjęcia pod kątem 45 stopni. Ponadto, użytkownik ma dostęp do nawigacji per punkt adresowy oraz lokalizacji geograficznej obiektu sieciowego, może szybko wyznaczać trasę dojazdu, a także zobaczyć miejsca lokalizacji dzięki Street View.

Głównymi beneficjentami aplikacji są służby terenowe.GeoGrid umożliwia łatwy dostęp do danych o infrastrukturze terenowej na urządzeniach przenośnych, taki jak: laptop, tablet czy smartfon. Dane prezentowane są w przyjaznej formie, a pracownicy mają ułatwiony dostęp w miejscu pracy do niezbędnych informacji, bez konieczności drukowania map lub dokumentacji. W przypadku zdarzenia na sieci pracownicy mogą sprawdzić cechy infrastruktury terenowej, przejrzeć dokumentację techniczną w postaci załączników, lub sprawdzić kolizje z inną infrastrukturą, co znacznie przyśpiesza działania prewencyjne na sieci, zmniejsza ryzyko wystąpienia awarii oraz skraca czas przerw w dostawie ciepła do klientów.

Pracownicy odpowiedzialni za obsługę klientów mają bieżący dostęp do informacji z poziomu przeglądarki internetowej, gdzie dane prezentowane są w uproszczonej formie na tle mapy drogowej i zdjęć lotniczych. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia prowadzenie rozmów z klientami zarówno w zakresie aktualnych zdarzeń, jak i przyszłych działań, np. nowych przyłączeń.

Osoby decyzyjne mogą sięgać do danych o infrastrukturze sieciowej niezależnie od miejsca, w którym się znajdują: konferencje, spotkania z władzami miasta czy spotkania z mieszkańcami. Dzięki wizualizacji obiektów mogą w czytelny sposób przedstawić dane firmy, prezentować planowane remonty i inwestycje oraz wyznaczać kierunki rozwoju.

Źródło: Globema