Geomarketing Forum 2016

Geomarketing Forum 2016Które miejsce wybrać na lokalizację sklepu czy galerii handlowej? Jak sprawdzić rozmieszczenie twoich obecnych i potencjalnych klientów - biorąc pod uwagę takie elementy, jak m.in. wiek, płeć czy zasobność portfela? Gdzie kierować działania promocyjne? Odpowiedzi na te i inne pytania padną podczas kolejnej edycji Geomarketing Forum, która odbędzie się 25 października w Warszawie.

Szacuje się, że 80% wszystkich informacji posiada aspekt przestrzenny, zwłaszcza tych, z którymi do czynienia na co dzień mają przedsiębiorstwa. Od adresów klientów i grup docelowych, przez rozmieszczenie konkurencji i ważnych z punktu widzenia danej firmy obiektów (uczelnie, dworce, lotniska, strefy rozrywki itd.), po potencjalny zasięg czy strefy dojazdu naszych odbiorców - w każdym z tych elementów lokalizacja jest nie tylko pomocna, ale wręcz kluczowa do analizy obecnych i planowania przyszłych działań.

Na potrzeby związane z czynnikiem przestrzennym odpowiadają rozwiązania geomarketingowe budowane w oparciu o technologie GIS (ang. Geographic Information System). Systemy klasy GIS pozwalają połączyć w spójną całość kilka elementów: mapę cyfrową, dane przedsiębiorstwa, dane o rynku oraz dane socjodemograficzne. W efekcie z kilku często niewiele mówiących informacji, po nałożeniu ich na siebie uzyskujemy zupełnie nową perspektywę i unikalną wiedzę. Często zaobserwować można zjawiska i trendy, których wcześniej nie sposób było dostrzec. Zwłaszcza, że wyniki analiz geomarketingowych przedstawiane są w atrakcyjnej i łatwo przyswajalnej postaci: kolorowych map, grafów, wykresów i tabel.

„Nie bez powodu „geomarketing” stał się jednym z najbardziej popularnych trendów ostatnich lat” – wyjaśnia Paweł Kacperek, organizator Geomarketing Forum. „Dodać należy, że pomogły mu w tym inne, zbieżne z nim trendy w postaci mobility, big data czy IoT. Od kilku już lat obserwujemy z bliska branżę i widzimy jej dynamiczny rozwój w ostatnim czasie. Jedną z najciekawszych zmian są zwiększające się zasoby, którymi można zasilić rozwiązania geomarketingowe. To już nie tylko adresy, ale też ogromne bazy danych pochodzące z urządzeń mobilnych czy dotyczące naszych zachowań w sieci. Centra handlowe poprzez umieszczanie odpowiedników sensorów są w stanie powiedzieć, skąd przyszedł klient, który odwiedził dany sklep i gdzie poszedł dalej. Przy odpowiedniej analizie tego typu wiedza jest bezcenna. Pozwala głębiej zrozumieć klienta i jego potrzeby, a poprzez to zapewnić sobie jego lojalność, lepiej wykorzystać jego potencjał (choćby poprzez cross-selling), pozyskać innych, jemu podobnych klientów i w efekcie zwiększyć przychody”. – dodaje Paweł Kacperek.

Tegoroczna, 3. już edycja Geomarketing Forum odbędzie się 25 października w Warszawie. Podczas konferencji zaprezentowane zostaną m.in. rodzaje narzędzi, metody wykorzystania usług geomarketingowych i możliwości oferowane przez analizę odpowiednich danych. Zaproszeni eksperci opowiedzą, jak umiejętnie planować kampanie reklamowe, monetyzować dane, zarządzać działami planowania i sprzedaży czy optymalizować działania związane z obsługą klientów.

Partnerami tegorocznej edycji Geomarketing Forum są: Data Wise, PwC i WIGeoGIS.

Więcej informacji na www.geomarketingforum.pl

Konferencje - aktualności

22 kwietnia 2024

W dniach 18-19 kwietnia odbyła się XVIII Ogólnopolska Konferencja Studentów Geodezji, podczas której członkowie studenckich kół prezentowali swoje dotychczasowe wyniki w formie referatów i posterów.

15 kwietnia 2024

Konferencja „Technologie satelitarne w zarządzaniu kryzysowym” odbędzie się w dniach 27-28 maja br. w Gdańsku, w Europejskim Centrum Solidarności, a zaadresowana jest do decydentów, administracji...

03 kwietnia 2024

W dniach 23-25 września 2024 r. w Olsztynie odbędzie się XLVI Ogólnopolska Konferencja Kartograficzna pod hasłem „Od Kopernika do współczesnej geoinformatyki – interdyscyplinarne podejście do...

28 marca 2024

WODGiK w Katowicach zaprasza na III edycję konferencji "Regionalna Infrastruktur Informacji Przestrzennej na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego. GIS na szczycie".

27 marca 2024

W dniach 14-19 czerwca 2024 r w Pradze odbędzie się GRASS GIS Community meeting - spotkanie użytkowników i programistów tego wolnego oprogramowania GIS.

22 marca 2024

W dniach 25-26 czerwca 2024 roku w Poznaniu odbędzie się III Spotkanie użytkowników QGIS, czyli ogólnopolska konferencja zrzeszająca wszystkich entuzjastów oprogramowania.

20 marca 2024

W Podzamczu pod Chęcinami odbyła się jubileuszowa X Świętokrzyska Konferencja Geodezyjna. To wydarzenie, które już od dekady gromadzi specjalistów z dziedziny geodezji i kartografii z całego regionu...

19 marca 2024

Można już zapisywać się na XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Fotogrametria, teledetekcja i geoinformatyka - Innowacje w pozyskiwaniu i przetwarzaniu danych przestrzennych”, które odbędzie się w...

18 marca 2024

Instytut Geodezji i Kartografii oraz Centrum Badań Kosmicznych CBK PAN zapraszają do udziału w seminarium, którego celem jest prezentacja programu obserwacji Ziemi – Copernicus.

12 marca 2024

W dniach 25 – 27 września 2024 we Wrocławiu odbędzie się IX Międzynarodowe Kolokwium ESA na temat naukowych i podstawowych aspektów GNSS. Jest to pierwsza edycja konferencji ESA, która odbędzie się...

Nasze patronaty

XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Fotogrametryczno-Teledetekcyjne
18-20 września 2024
INTERGEO 2023
10-12 października 2023
VIII Forum BioGIS
29-30.11.2023
GIS Day w Stolicy
23 listopada 2023

Quizy mapowe

Gdzie leży ten kraj?
Puzzle z mapą świata
Jaki to kraj?
Quiz WORLDLE - Jaki to kraj?
Wersja dla zaawansowanych
Geoquiz historyczny
EOGuesser