logo gisplay

"Ewolucja SPAR3D jest niesamowita” - relacja z targów i konferencji

Pokój o nazwie Station IX Immersive Theater, gdzie prezentacja odbywała się na 360-stopniowym wyświetlaczuW dniach 5-7 czerwca odbyło się “SPAR 3D Expo & Conference”, czyli niezależne od dostawców, wielobranżowe wydarzenie skupiające swoją uwagę na technologiach 3D. Impreza gromadzi najlepszych dostawców sprzętu, oprogramowania i rozwiązań wizualizacyjnych i łączy ich z użytkownikami z całego świata.

Organizatorzy, po sukcesie w Huston w 2017, przenieśli imprezę w okolice Los Angeles, do drugiego największego na zachodnim wybrzeżu centrum kongresowego w Anaheim. Przez 3 dni, na powierzchni 1.000 m2 ponad 70. wystawców zaprezentowało najnowsze technologię 3D. Tegoroczne SPAR 3D stanowi również kanwę dla inauguracji innego show - AEC Next Technology, które jest dedykowane dla architektów, inżynierów i konstruktorów. Organizatorzy goszczą dodatkowych 61 wystawców na tej imprezie, którzy zajmują 600 m2. To rekordowa skala tego wydarzenia.

Niezwykle wyczekiwana była również konferencja. Organizatorzy i komitet doradczy złożony z 15 ekspertów zaprosił prelegentów, m.in. z NASA, BP, NVIDIA i Intela. Pełny program składał się z ponad 60 sesji dającym branżowym ekspertom przegląd technologii 3D, wgląd w ciekawe innowacje i przedstawienie nowych trendów. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się sesja Zlatana Novaka nt. pozyskania danych przestrzennych do tworzenia efektów wizualnym w serialu Gra o Tron.

 

Nieodzownym elementem SPAR 3D były warsztaty i demonstracje. W pawilonie demonstracyjnym wygłoszono 23 prezentacje, ponadto odbyło się 16 demonstracji produktów oraz 3-godzinne warsztaty (Pix4D, RIEGL, ClearEdge, USIBD). Nowością było wykorzystanie pokoju o nazwie Station IX Immersive Theater, gdzie prezentacja odbywała się na 360-stopniowym wyświetlaczu. W podobny sposób prezentował się TopCon ze swoją kopułą “Topcon Dome”. Hitem okazał się Euclideon Hologram Table - stół holograficzny, rodem z Gwiezdnych Wojen.

 

"Ewolucja SPAR3D jest niesamowita" - skomentowała Lisa Murray, dyrektor grupy organizacyjnej Diversified Communications. "Pierwsza edycja w 2003 roku była wydarzeniem skoncentrowanym głównie na urządzeniach do skanowania laserowego, a emocje polegały na tym, że udało się uchwycić cyfrową reprezentację 3D świata fizycznego. Dzisiaj integracja ze sztuczną inteligencją, automatyzacja i wirtualna rzeczywistość napędzają rynek w szybkim tempie. To, co jest tutaj przedstawiane, dosłownie zmienia sposób, w jaki projekty są wykonywane. "

Artur Szyszka

Komentarze stworzone przez CComment' target='_blank'>CComment