wielkanoc baner

Rekordowy algorytm Emapy dotyczący optymalizacji tras przejazdów

Z początkiem stycznia ekipie programistów Emapy udało pobić się rekord w dziedzinie zaawansowanej optymalizacji tras VRPTW (Vehicle Routing Problem with Time Windows).

Emapa tworząc i stale udoskonalając algorytmy optymalizacja tras przejazdów, bierze udział w badaniach benchmarkowych Gehringa i Hombergera pobijając coraz to nowe rekordy w dziedzinie VRPTW (Zaawansowana optymalizacja tras VRP z oknami czasowymi). Wyniki te są na bieżąco weryfikowane i publikowane na stronach popularnego europejskiego instytutu badawczego Sintef. Rekordy polegają na zmniejszeniu odległości między punktami przy założonej stałej liczbie punktów. Poniżej zestawione zostały odległości osiągane przez zespół Emapy z dotychczas osiągniętymi wynikami zarejestrowanymi przez Sintef. Kategorie, w których zespół Emapy rywalizuje to wielkości odpowiednio 400, 600, 800 i 1000 wierzchołków.

Z początkiem stycznia ekipie programistów Emapy (w składzie Piotr Sielski, Piotr Cybula, Marek Rogalski) udało pobić się osiągnięty w 2009 roku (według danych instytutu Sintef) rekord w dziedzinie zaawansowanej optymalizacji tras VRPTW (Vehicle Routing Problem with Time Windows) .

Rekord został osiągnięty w kategorii 1000 punktów (wierzchołków), przy ich losowym rozłożeniu i szerokich oknach czasowych oraz dużej ładowności pojazdów. Emapa poprawiła poprzedni wynik o 3,5 jednostki, co oznacza skrócenie odległości między punktami o 0,01%. Wydaje się niewiele, ale w praktyce taka poprawa może oznaczać dla firm wielomilionowe oszczędności na transporcie.

Źródło: Emapa

Nasze patronaty

XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Fotogrametryczno-Teledetekcyjne
18-20 września 2024
INTERGEO 2023
10-12 października 2023
VIII Forum BioGIS
29-30.11.2023
GIS Day w Stolicy
23 listopada 2023

Quizy mapowe

Gdzie leży ten kraj?
Puzzle z mapą świata
Jaki to kraj?
Quiz WORLDLE - Jaki to kraj?
Wersja dla zaawansowanych
Geoquiz historyczny
EOGuesser