logo gisplay

Europejski konkurs nawigacji satelitarnej (ESNC): nowe zastosowania Galileo

Europejski konkurs nawigacji satelitarnej (ESNC): nowe zastosowania systemu nawigacji satelitarnej GalileoRuszył Europejski konkurs nawigacji satelitarnej (ESNC), który wspiera rozwój nowych pomysłów, usług i aplikacji opartych o Galileo. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są od 1 maja.

W 2017 roku sprzedanych zostało około 75 milionów smartfonów gotowych do obsługi systemu Galileo, europejskiego globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS). Obecnie kompatybilnych z Galileo jest już 95 procent sprzedawanych na rynku chipsetów. Tym samym, dzięki połączonym sygnałom z amerykańskich i europejskich satelitów, użytkownicy mogą korzystać z coraz bardziej dokładnego geopozycjonowania. Użycie danych z Galileo i GPS zwiększa dokładność i stabilność nawigacji satelitarnej oraz wszelkiego rodzaju powiązanych rozwiązań.

Usługi nawigacyjne stały się ważną częścią codziennego życia. Obecnie infrastruktura Galileo znajduje się na poziomie pozwalającym na skupieniu się na dostarczaniu coraz lepszych usług nawigacyjnych na całym globie. W 2021 roku Galileo zapewni ustalenie lokalizacji z dokładnością do 20 centymetrów. Tym samym dane lokalizacyjne będą mogły być wykorzystywane do coraz szerszej gamy rozwiązań.

ESNC nagradza aplikacje, usługi i nowe pomysły, które wykorzystują dane z Galileo dla wsparcia przedsiębiorstw oraz społeczeństwa. Renomowane instytucje i partnerzy regionalni dostarczą nagrody warte ponad milion Euro dla 20 zwycięskich projektów z różnych zakresów tematycznych.

Głównymi grupami docelowymi konkursu są małe i średnie przedsiębiorstwa, startupy, grupy akademickie oraz osoby pracujące w biznesie lub szkolnictwie wyższym. Mogą oni przesłać zgłoszenia pomysłów wykorzystujących dane GNSS dla różnych haseł tematycznych.

Partnerami tegorocznej edycji są: Europejska Agencja Nawigacji GNSS (GSA), Europejska Agencja Kosmiczna (ESA), Niemiecka Agencja Kosmiczna (DLR), i Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI). Uczestnicy wybierają również jeden z 18 tegorocznych regionów partnerskich.

Carlo des Dorides, Dyrektor Zarządzający Europejskiej Agencji Nawigacji GNSS (GSA): „Europejski konkurs nawigacji satelitarnej zawsze wyprzedzał swój czas. Jestem wyjątkowo podekscytowany widząc pomysły oparte o GNSS, które podnoszą poziom innowacji w tematach takich jak inteligentne miasta, Internet rzeczy (IoT), mobilne zdrowie (mHealth) oraz wiele innych. GSA jest partnerem Konkursu od samego początku i mamy nadzieję na co raz więcej udanych projektów.”

Oprócz nagród pieniężnych, zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają dostęp do międzynarodowej sieci wiodących organizacji GNSS i platformy crowdfundingowej oraz wsparcie dla rozwoju biznesowego. „Jesteśmy dumni z aktywnej roli, jaką konkurs ESNC odgrywa w procesie komercjalizacji produktów i usług GNSS”, dodaje Thorsten Rudolph, Dyrektor Zarządzający AZO Anwendungszentrum GmbH Oberpfaffenhofen, organizator konkursu. „Od 2004 roku w konkursie wyłoniono łącznie 307 zwycięzców. Zostali oni wybrani spośród 11,500 uczestników z 90 krajów, którzy przesłali ponad 4,000 nowatorskich pomysłów. Pokazuje to, na jaką skalę konkurs dla innowacji wspiera rozwój Europejskich usług opartych o nawigacje satelitarną.”

Konkurs ESNC jest ponadto wspierany przez akcelerator E-GNSS, który wspomaga przekształcanie najlepszych pomysłów w prosperujące firmy. Wszyscy laureaci tegorocznego konkursu ESNC będą mogli uzyskać dostęp do akceleratora E-GNSS.

Więcej szczegółów na temat tegorocznych wyzwań, nagród i partnerów znajduje się na stronie internetowej pod adresem www.esnc.eu

Organizatorem polskiej regionalnej edycji ESNC 2018 jest firma Blue Dot Solutions. Więcej na informacji o polskiej regionalnej edycji dostępnych jest pod adresem www.esnc.com.pl

 

 

Komentarze stworzone przez CComment' target='_blank'>CComment