Sprawdź lokalizację pociągu – ulepszona wersja mapy w Portalu Pasażera PKP PLK
PLK SA zakończyły prace nad optymalizacją Portalu Pasażera, poprawiając jego stabilność oraz przywracając funkcje „Pociągi na mapie” i „Trasa na mapie”. Dzięki zmianom pasażerowie zyskali lepszy dostęp do informacji o położeniu pociągów, trasach i opóźnieniach.
Ulepszona wersja mapy w Portalu Pasażera PKP PLK (fot. PKP PLK)
W ramach projektu „Optymalizacja Portalu Pasażera”, który zakończył się w miniony weekend, wprowadzono szereg ulepszeń mających na celu poprawę jakości korzystania z platformy. Wśród najważniejszych zmian znalazły się usprawnienia w stabilności oraz wydajności serwisu, oraz powrót funkcji mapy w ulepszonej odsłonie, które były już dostępne w poprzednich wersjach, ale teraz zostały wzbogacone o dodatkowe opcje.
Ulepszone funkcjonalności Portalu Pasażera (portalpasazera.pl):
- Pociągi na mapie – pasażerowie mogą śledzić pozycje wybranych pociągów w czasie rzeczywistym, dzięki sygnałowi GPS (funkcja dotyczy wybranych pociągów, z uwagi na dostępność sygnału GPS na niewielkiej liczbie pojazdów).
- Trasa na mapie – umożliwia podgląd trasy pociągu, z zaznaczeniem opóźnień oraz odcinków, na których obowiązuje komunikacja zastępcza. Widok ten jest dostępny również w ramach funkcji „Pociągi na mapie”.