Aplikacja Globemy do zarządzania pracą w terenie
Firma Globema poszerzyła swoją ofertę o aplikację GeoTeamManager przeznaczoną do zarządzania pracą w terenie. Oparte na Mapach Google rozwiązanie wspomaga zarówno dysponentów, jak i pracowników terenowych w zakresie planowania, monitorowania, raportowania oraz realizacji zadań.
GeoTeamManager składa się z dwóch komponentów – aplikacji webowej dla szeroko rozumianych dysponentów oraz aplikacji mobilnej przeznaczonej dla pracowników terenowych. Obydwa komponenty wykorzystują podkłady oraz serwisy Google Maps. Rozwiązanie jest dostępne w modelu SaaS, on-premises lub w prywatnej chmurze.
Dysponenci – przydzielanie i kontrola pracy
GeoTeamManager pozwala na kompleksowe zarządzanie zadaniami. Dysponent może w łatwy sposób tworzyć oraz przydzielać na Google Maps zadania grupom terenowym. Użytkownik jest także informowany na bieżąco o statusie wykonywanych zadań (Zaakceptowane/Odrzucone, W drodze, Rozpoczęte, Wykonane/Niewykonane). Dodatkowo dysponent monitoruje status pracowników terenowych (Zalogowany, Wylogowany, Offline, W drodze, Pracuje) oraz ich pozycję, z możliwością dokładnego zbadania lokalizacji przy użyciu na przykład Street View.
Po zakończeniu pracy grupy terenowej dysponent ma możliwość analizy czasu pracy oraz zadań wykonanych przez poszczególnych pracowników. Może także przeanalizować marszrutę pracownika względem lokalizacji zadań oraz na bieżąco reagować na wszelkiego rodzaju sytuacje awaryjne.
Pracownicy terenowi – szybka komunikacja z dyspozytorem i optymalna organizacja pracy
Drugi komponent rozwiązania GeoTeamManager to łatwa w obsłudze aplikacja mobilna, dzięki której pracownik widzi na bieżąco aktualizowaną listę przydzielonych mu zadań wraz z ich charakterystyką, załączoną dokumentacją oraz lokalizacją na Google Maps. W razie potrzeby pracownik może także skorzystać z nawigacji. Dodatkowo użytkownik aplikacji mobilnej jest na bieżąco informowany o wszelkich zmianach dokonywanych przez dysponenta. Zmiany wprowadzone przez pracowników terenowych również są automatycznie przesyłane do dysponenta.
Po ukończeniu prac użytkownik aplikacji raportuje, ile czasu poświęcił na dane zadanie (z podziałem na dojazd oraz samą pracę). W podsumowaniu realizacji zadania pracownik może wprowadzać notatki oraz załączniki (na przykład zdjęcia). W przypadku utraty zasięgu sieci komórkowej wszystkie zmiany zapisywane są automatycznie, a w momencie odzyskania zasięgu następuje synchronizacja.
Źródło: Globema