Najpopularniejsze nawigacje i oprogramowanie GPS w mediach

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) zbadał medialną dyskusję o wybranych producentach urządzeń i oprogramowania GPS. Wśród producentów sprzętu największe zainteresowanie uczestników dyskusji w social media i dziennikarzy wywołują marki Garmin, TomTom i NaviExpert.

Analiza przeprowadzona przez IMM uwzględniła marki AutoMapa, Emapa, Garmin, Imagis, Mio Technology, NaviExpert, Navigon, Navmax, Navroad, Navteq, SmartGPS i TomTom. Jak wynika z monitoringu i analizy mediów, wiosna i lato sprzyjają zarówno dyskusjom o podróżach, jak i aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Tylko od marca o najpopularniejszych markach producentów sprzętu z GPS pojawiło się w mediach nawet o 2 tysiące wzmianek więcej niż jesienią i zimą.

Opiniami na temat nawigacji Polacy najchętniej wymieniają się na Facebooku, forach dyskusyjnych i Twitterze. Bardzo popularnym źródłem są także serwisy z fotografiami - głównie Instagram, na którym lubimy chwalić się podróżami z wykorzystaniem nawigacji samochodowej, a także śledzonymi przez GPS w smartwatchach i smartfonach trasami biegowymi i rowerowymi.

Polacy lubią korzystać z nawigacji podczas jazdy autem lub uprawiania sportu, ale nie boją się wypominać wad i usterek sprzętu, z którego korzystają. Blisko 80% nacechowanych emocjami komentarzy w social media ma pozytywny wydźwięk wobec komentowanych marek. Pozostałe 20% to krytyka – wynika z danych zagregowanych w Module Analitycznym IMM.

Najczęściej pojawiającą się we wszystkich mediach marką producenta GPS jest Garmin. Co więcej, aż 80% komentarzy internautów na jej temat to publikacje pozytywne. W sieci najwięcej publikacji wspominających markę Garmin w kontekście GPS pojawia się na Facebooku i forum dyskusyjnym Garniak.pl („Forum Maniaków Garmina”). Na drugim miejscu pod względem medialności w Polsce znajduje się TomTom. W internecie to zasługa publikacji na Facebooku, Instagramie i Twitterze, a w mediach tradycyjnych – w czasopismach „Świat Motocykli” i „Auto Świat”, a także w audycjach lokalnych oddziałów Polskiego Radia. Na szklanych ekranach, TomTom najczęściej pojawiał się w telewizji TVN Turbo. Podium w rankingu popularności należy także dla marki NaviExpert, o której najgłośniej było na Twitterze, Facebooku i forach związanych z telekomunikacją i technologią mobilną.

Źródło: IMM

Nasze patronaty

XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Fotogrametryczno-Teledetekcyjne
18-20 września 2024
INTERGEO 2023
10-12 października 2023
VIII Forum BioGIS
29-30.11.2023
GIS Day w Stolicy
23 listopada 2023

Quizy mapowe

Gdzie leży ten kraj?
Puzzle z mapą świata
Jaki to kraj?
Quiz WORLDLE - Jaki to kraj?
Wersja dla zaawansowanych
Geoquiz historyczny
EOGuesser