Skanska skorzysta z nowoczesnych technologii przy budowie S8
Skanska podpisała z GDDKiA wart blisko 335 mln zł kontrakt na rozbudowę odcinka S8. Trzynastokilometrowy odcinek (Wyszków – węzeł „Poręba”) wraz z infrastrukturą mostową oraz urządzeniami towarzyszącymi realizowany będzie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii takich jak BIM, modele 3D, skaning laserowy czy dron.
To jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w woj. mazowieckim i największy kontrakt realizowany obecnie przez Skanska. Nowy odcinek będzie posiadał dwie jezdnie o szerokości 10,5 m każdy, pas dzielący o szerokości 10 m oraz pobocza nieutwardzone o szerokości 1,25 m każde. Jezdnie będą posiadać po dwa pasy ruchu i po jednym pasie awaryjnym. Wzdłuż drogi firma wykona 3 560 m kw. ekranów akustycznych. Prace potrwają do lipca 2018 r. Podczas realizacji projektu Skanska skorzysta z nowoczesnych technologii dostępnych dla budownictwa.
– Zastosujemy systemy sterowania maszyn 3D wyposażonych w modele numeryczne realizowanego projektu (to model trójwymiarowy, umieszczony w przestrzennym układzie współrzędnych X, Y, Z) – mówi Piotr Stępień, Kierownik Projektu, Skanska.
- Na pełną kompatybilność pracy z modelami 3D i maszynami 3D pozwoli nam zastosowanie najnowszych instrumentów geodezyjnych - do obmiarów robót ziemnych w celu sporządzania cyklicznych bilansów robót wykorzystamy drona, natomiast skaning laserowy (również mobilny) posłuży do cząstkowych oraz końcowej inwentaryzacji elementów budowy – wyjaśnia Kierownik Projektu. - Do mobilnej pracy z dokumentami posłużą nam tablety IPAD z zainstalowanym programem PLANGRID - dodaje.
Wykorzystanie technologii BIM będzie miało efektywny wpływ na wykorzystanie zasobów w ramach projektu, zapewnia lepsze przygotowanie oraz koordynację prac w trakcie realizacji inwestycji - podkreśla Skanska.
Źródło: Skanska