Zmodernizowana pod kątem fotogrametrycznym Cesna T206H już w Polsce
Cessna T206H NAV III jest jednosilnikowym, sześciomiejscowym, całkowicie metalowym samolotem ze stałym podwoziem i nowoczesnym wyposażeniem radiowo-nawigacyjnym. W miejscu klasycznych przyrządów pilotażowo-nawigacyjnych zastosowano system oparty na dwóch dużych, kolorowych wyświetlaczach ciekłokrystalicznych. Tablica przyrządów jest bardzo podobna do rozwiązań stosowanych we współczesnych samolotach komunikacyjnych. Połączenie cyfrowego systemu wskazań ze znakomitym, cyfrowym autopilotem typu KAP140 pozwala realizować operacyjny lot FOTO z pełnym użyciem autopilota realizującego bezbłędnie i bardzo dokładnie polecenia pilota zmiany kursu z dokładnością do jednego stopnia. Bezpieczeństwo załogi wspomagane jest przez system poduszek powietrznych oraz radioboję ratunkową.
Model ten doskonale sprawdza się w projektach, które dotyczą skaningu laserowego czy wykonywania cyfrowych zdjęć lotniczych. Doskonała awionika NAV III czyni z Cessny T206H samolot XXI wieku. Poza wspomnianym samolotem do floty statków powietrznych MGGP Aero należą jeszcze Cessna 402 i Piper Navajo stacjonujące w Rzeszowie i na Okęciu w Warszawie. MGGP Aero jest dotychczas jedyną firmą w Polsce, która posiada własne samoloty, kamery fotogrametryczne (w tym cyfrową DMC) i lotniczy skaner laserowy.
Trasę lotu wraz z wybranymi zdjęciami można prześledzić w Google Earth (plik KML do pobrania - link).
Źródło: MGGP Aero