Postępowanie kwalifikacyjne
Postępowanie kwalifikacyjne prowadzi komisja kwalifikacyjna do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii, zwana dalej "komisją kwalifikacyjną".
Komisję kwalifikacyjną powołuje i odwołuje Główny Geodeta Kraju.Główny Geodeta Kraju, na wniosek przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, może powoływać zespoły kwalifikacyjne spośród członków tej komisji.
Postępowanie kwalifikacyjne wszczyna się z dniem przekazania wniosku komisji kwalifikacyjnej. W drodze postępowania kwalifikacyjnego następuje stwierdzenie spełnienia przez osobę zainteresowaną wymagań określonych w art. 44 lub art. 44a ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Sposób przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego określa rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 31 stycznia 2014 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz. U. z 2014 r., poz. 176).
Postępowanie kwalifikacyjne obejmuje część wstępną i część sprawdzającą (egzamin).
Część wstępna odbywa się na posiedzeniu zespołu kwalifikacyjnego i polega na weryfikacji dokumentów, o których mowa w art. 45 ust. 3 ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne. Część sprawdzająca, polega na przeprowadzeniu egzaminu ze znajomości przepisów w dziedzinie geodezji i kartografii. Części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego nie prowadzi się wobec osób, o których mowa w art. 44 ust. 3 i art. 44a ust. 1 pkt 3 i ust. 3 ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Komisja kwalifikacyjna wyznacza termin i miejsce części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego w ciągu 30 dni od dnia wszczęcia postępowania kwalifikacyjnego.
O wyznaczonym terminie i miejscu komisja kwalifikacyjna powiadamia osobę zainteresowaną za pomocą zawiadomienia w postaci papierowej lub elektronicznej.
Postępowanie kwalifikacyjne w sprawie nadania uprawnień zawodowych trwa nie dłużej niż 4 miesiące od dnia jego wszczęcia, a w przypadku postępowania obejmującego tylko część wstępną – nie dłużej niż 2 miesiące.
Komisja Kwalifikacyjna kończy postępowanie kwalifikacyjne i zwraca Głównemu Geodecie Kraju wniosek wraz z protokółem dokumentującym sposób i wyniki przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego, nie później niż dwa dni robocze po zakończeniu części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego, albo części wstępnej – jeżeli osoba zainteresowana nie została dopuszczona do części sprawdzającej.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U z 2015 r. poz. 520);
- rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 31 stycznia 2014 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz. U. 2014 poz. 176);
- Zarządzenie nr 4 GGK z dnia 20 lutego 2014 r. w sprawie powołania komisji kwalifikacyjnej do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii.
Szczegółowa informacje i wyjaśnienia:
Sekretariat komisji kwalifikacyjnej
tel.: +48 22 56 31 413, +48 22 56 31 415
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.