PPWK sprzedaje wydawnictwo kartograficzne
Zarząd PPWK S.A. w dniu 30.12.2009 r zawarł umowę sprzedaży na podstawie której spółka PPWK wyzbyła się z dniem 1 stycznia 2010 roku wszystkich posiadanych przez siebie udziałów w spółce zależnej - Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych, w której powstawały mapy i atlasy sprzedawane pod marką Copernicus.
Sprzedaż udziałów w spółce Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie jest elementem realizacji strategii przyjętej dla PPWK oraz jej grupy kapitałowej, zakładającej zakończenie działalności wydawniczej i pełne skoncentrowanie się na działalności telekomunikacyjnej oraz w zakresie szeroko rozumianych nowych mediów, w tym przede wszystkim w zakresie usług dodanych do usług telekomunikacyjnych.
Mapy papierowe, których wydawanie zostało skoncentrowane w spółce Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, mimo wysiłków i prób sanacji, generowało stratę dla PPWK. Natomiast kartografia cyfrowa (skupiona w Navigo Sp. z o.o.), którą PPWK traktuje jako element oferty usług dodanych, a tym samym jej rozwój jest częścią strategii spółki, pozostaje ważną częścią grupy kapitałowej PPWK.
Zarząd PPWK informuje także, iż w dniu 1 stycznia 2010 roku spółka PPWK nabywa wszystkie akcje (100% kapitału) w spółce MNI Premium S.A. w wyniku realizacji umowy wymiany akcji z dotychczasowymi właścicielami spółki MNI Premium S.A., o podpisaniu której informował komunikat 64/2009.
Nabycie 100% akcji MNI Premium S.A. jest domknięciem przekształceń organizacyjno własnościowych, które przewidywała strategia koncentracji na działalności w zakresie szeroko rozumianych nowych mediów, w tym przede wszystkim w zakresie usług dodanych do usług telekomunikacyjnych, usług Premium Rate i marketingu mobilnego.
źródło: PPWK